Plandeka to wyrób o bardzo szerokim zastosowaniu. Są szeroko wykorzystywane, służąc jako zadaszenia, ochrona przed czynnikami atmosferycznymi i uszkodzeniami mechanicznymi, tworzone są z nich nawet solidne konstrukcje w formie namiotów podczas różnorodnych krótkotrwałych wydarzeń. Najczęściej jednak mamy do czynienia z plandekami na przyczepach i samochodach dostawczych. W tym artykule wyjaśnimy, w czym tkwi tajemnica popularności plandek samochodowych i jakie właściwie funkcje spełniają wyroby plandekowe.
Najważniejsze właściwości plandek samochodowych
Główną funkcją plandek samochodowych jest skuteczna ochrona różnorodnych materiałów przed czynnikami atmosferycznymi, zanieczyszczeniami i uszkodzeniami, do których może dojść podczas transportu. W związku z tym plandeki muszą wyróżniać się przede wszystkim wyjątkową wytrzymałością. Szczególnie istotna jest wytrzymałość mechaniczna oraz odporność na rozdarcia czy przecieranie.
Konkretne parametry wyrobów plandekowych w dużej mierze zależą od warunków, w jakich będą wykorzystywane. Najczęściej oczekujemy od nich, aby były odporne na wodę, gdyż wykorzystywane są jako skuteczna ochrona przed deszczem i śniegiem. Oprócz tego tworzywo, z którego została wykonana plandeka, powinno wykazywać odporność na promieniowanie UV.
Plandeki samochodowe jako skuteczna forma zabezpieczenia
Wyroby plandekowe mają szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach naszego życia, w tym m.in. w budownictwie, rolnictwie, logistyce czy branży rozrywkowej. Bez wątpienia jednak najczęściej wykorzystywane są w transporcie. Zapewniają skuteczną ochronę transportowanego ładunku przed szeregiem niekorzystnych czynników, takich jak wiatr, opady atmosferyczne, promieniowanie słoneczne.
Oprócz tego plandeki samochodowe stanowią doskonały nośnik reklamy wizualnej. Tkaniny i tworzywa plandekowe doskonale sprawdzają się w roli banerów reklamowych. Wykonując na powierzchni druk wielkoformatowy uzyskujemy medium, które ma możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, jest to jeden z najtrwalszych, a jednocześnie najtańszych nośników reklamowych, porównując z innymi formami promocji outdoorowej.